Kan I huske dengang tilbage i de gode gamle dage i slut 90’erne og 00’erne, hvor internettet ikke var 100% kommercielt? Det var dengang, hvor der fandtes velproduceret indhold, som folk delte uden at have nogle kommercielle bagtanker. Begrebet ‘influencer’ fandtes ikke og – på godt og ondt – kunne alle publicere løs uden at der egentlig var noget formål. Man delte ting, fordi man havde lyst til det.
Så kom Google og hjalp med at skabe orden i det eksponentielt voksende informationskaos. Det gode indhold lå i toppen af søgeresultaterne og hvis man var heldig kunne man rent faktisk finde autentisk, velkomponeret indhold lavet af passionerede mennesker.
I dag er den tid forbi. Internettet er 100% kommercielt og Googles rankingalgoritme sætter en benhård dagsorden, hvor eksponering kun gives til de allermest ihærdige SEO-nørdede sites og dem med store annoncebudgetter. Indhold er en indtægtskilde og derfor findes der eksempelvis et hav af elendige opskriftssites, hvor dårligt copy-pastede, upersonlige opskrifter topper søgeresultaterne til trods for at de ligger på skodsites fyldt med bannere, som reklamerer for alverdens skrammel.
Tour de Vin er mit forsøg på en modreaktion til alt det middelmådige indhold, som fylder vores liv i takt med at det kommercielle internet er blevet en realitet. Her kan jeg nørde frit og dele mine oplevelser med mad, rejser og vin. Sitet er 0% kommercielt og drives af ren lyst. Jeg vil ikke være influencer eller tjene penge på at lave indhold. Jeg vil lave indhold fordi jeg har lyst og fordi jeg tror på, at der ude i verden findes mennesker som mig, der afskyr skumle bagtanker og sætter pris på autencitet.
God fornøjelse med mit website!
/Peter Vadmand Sejersen